Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Våra avdelningar

Våra avdelningar är anpassade efter barnens ålder och egna utforskande. Vi arbetar utifrån barnens intressen och behov. Under dagen delas barnen in i mindre grupper, aktivitetsgrupper och projektgrupper, utifrån intresse och ålder.

Lekar i ateljén. Foto: Olof Holdar

Ekan – för de allra yngsta

För de yngsta barnen skapar vi en liten och trygg miljö där vi vistas stor del tillsammans på avdelningen. Här både äter, sover, leker och utforskar vi. Utomhus möter vi övriga barn på förskolan.

Skutan

När barnen blivit något äldre och är väl införstådda med dagen på förskolan flyttar de till Skutan, något närmre de större barnen på förskolan. Arbetssätten blir mer varierande och aktiviteter blir fler.

Skeppet och Fyren – våra äldsta barn

De äldsta barnen på Skeppet och Fyren är 3–6 år. De arbetar och leker mycket tillsammans och delas in i olika grupper sammansatta av barn från båda avdelningarna.

Senast uppdaterad: 8 augusti 2021